maanantai 21. lokakuuta 2013

Meillä leivottiin

 

 
Olin viikonloppuna aika paljon pois kotoa, hirvijahdissa ja Minä Itse -tuotteita esittelemässä. Kun tulin eilen kotiin, koti oli sekaisin ja pyykkiä pestä (mieshän ei tällaisia voi tehdä lastenhoidon ohella). Lapset kiukuttelivat siihen malliin, että oli priorisoitava. Otin molemmat lapset syliin ja kysyin Empalta, mitäs kivaa tehtäisiin. Emppa halusi leipoa keksejä.

Tuumasta toimeen. Minä lastasin kulhoon voita, sokeria, kananmunan ja vehnäjauhoja. Emppa ja Artza sekoittivat. Sitten istuttiin pöydän ääreen leipomaan. Ripottelin jauhoja pöydälle ja lapset levittivät ne (lattialle). Sitten molemmat saivat nökäreen taikinaa. Artzakin jaksoi sitä hetken ihmetellä, tökkiä ja maistella paikallaan istuen. Emppa leipoi useammankin nökäreen, mutta minä sain hoitaa suurimman osan.

Yhdessä tekeminen helpotti sen verran, että sain tehdä ruuan ilman suurempia huutoja. Jälkiruokakeksit meillä olikin valmiina. Ruuan jälkeen menin vielä lasten kanssa ulos ja niin päivä saatiin pelastettua. Mutta siivous taas jäi.

Ihan kaikkia ei vielä tänä aamuna oltu syöty
 

3 kommenttia:

  1. Samoilla linjoilla mentiin. Meillä vaan tehtiin kauralastuja iltaherkuksi :)

    VastaaPoista
  2. Uusi lukija päivää :) Minkä ikäisiä nää teidän mukulat on?

    -Vv

    VastaaPoista
  3. Päivää ja tervetuloa, uusi lukija! :) Minun lapseni ovat 3- ja 1-vuotiaat. Samaisessa blogissa seikkailevat Sanin lapset taas ovat 4 ja melkein 2.

    VastaaPoista