sunnuntai 12. tammikuuta 2014

Språkbad

Jag ska börja arbeta på måndagen och mina barn ska gå till svenskspråkigt dagis. Vår familj är finskspråkig men det finns mycket bra liten svenskspråkigt dagis nära min arbetsplats. Det viktigaste sag för mig var at mina barn får vara i samma grupp.

Mina kunskaper i svenska språket är dåliga, jag har glömt allt. Men kanske det kommer tillbaka efter tiden. Det här är språkbad för hela familjen.

Nästa sjungen sjungar de i dagis morgon samlingen. Vi ska tala finska hem men den här sjungen ska vi sjunga då och då hemma. 

Var är tummen? Var är tummen?
Här är jag! Här är jag!
Hur mår du i dag då?
Tack så mycket, bra då
Spring din väg, spring din väg

Var är pekfingret? Var är pekfingret?
Här är jag! Här är jag!
Hur mår du i dag då?
Tack så mycket, bra då
Spring din väg, spring din väg

Var är långfingret? Var är långfingret?
Här är jag! Här är jag!
Hur mår du i dag då?
Tack så mycket, bra då
Spring din väg, spring din väg

Var är ringfingret? Var är ringfingret?
Här är jag! Här är jag!
Hur mår du i dag då?
Tack så mycket, bra då
Spring din väg, spring din väg

Var är lillfingret? Var är lillfingret?
Här är jag! Här är jag!
Hur mår du i dag då?
Tack så mycket, bra då
Spring din väg, spring din väg

Var är hela handen? Var är hela handen?
Här är jag! Här är jag!
Hur mår du i dag då?
Tack så mycket, bra då
Spring din väg, spring din väg


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti