sunnuntai 30. maaliskuuta 2014

Supernopea raketti

Askartelimme lapsille raketit. Tämä askartelu oli niin nopea, että meilläkin riitti kärsivällisyys tehdä homma loppuun asti. Rakettiin tarvitaan tyhjä talouspaperirulla (tai wc-paperirulla), värillinen paperi ja teippiä. Meillä on käytössä lasten enon tuomia erivärisiä teippejä.

Ensin koristeltiin raketin runko eli paperirulla. Artza pätki teippejä, minä ja Emppa liimailimme niitä. olen siis antanut 1,5-vuotiaan Artzankin käyttää saksia. Korjaan tarvittaessa, mikäli ote saksista menee väärin ja muistuttelen säännöllisesti pitämään peukkua yläpuolella.


Raketin kärki tehtiin paperista. Minä piirsin paperiin ympyrän, jonka Emppa sitten leikkasi. Emppa leikkasi vielä ympyrän puoliksi halki piirtämääni sädettä pitkin ja minä kieräytin ympyrän tötteröksi. Kärki kiinnitettiin runkoon teipeillä.


Raketin perään teimme liekit samalla metodilla: minä piirsin, Emppa leikkasi ja teipeillä kiinni. Viivoja pitkin leikkaaminen on tällä hetkellä sellainen puuha, josta Emppa tykkää kovasti. Hienosti se sujuukin.


Valmista tuli. Supernopea raketti!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti